سایت تغذیه و رژیم درمانی بر پایه سال‌ها تجربه در صدور برنامه آنلاین و تکیه بر به روزترین روش‌های مشاوره  (تغذیه و روانشناسی) این اطمینان را به شما می‌دهد که به روشی آسان و ایمن به وزن ایده‌آل‌تان برسید.

12 نکته برای کاهش وزن مطمئن

  1. صبحانه را حذف نکنید: صبحانه نخوردن به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند. با این کار علاوه بر این‌که دریافت برخی مواد مغذی را کاهش می‌دهید امکان استفاده از میان‌وعده‌های بیشتر – به علت گرسنگی- را افزایش می‌دهید.
  • وعده‌های غذایی را مصرف نمایید: استفاده از وعده‌های غذای در زمان مقرر‌شان علاوه بر این که به بدن کمک می‌کند تا سوخت و سازش را افزایش دهد از احتمال استفاده از میان‌وعده هایی که معمولا پرکالری یا پرچربی و شکر هستند می‌کاهد.
  • مصرف میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید: میوه‌ها و سبزیجات، فیبر زیاد و کالری و چربی کمی‌ دارند. چنین ترکیبی از کالری و فیبرو چربی به کاهش وزن شما خیلی کمک می‌کند. همچنین میوه‌ها و سبزیجات منابع غنی ویتامین و مواد معدنی نیز محسوب می‌شوند.4 researcherco
  • فعالیت‌تان را افزایش دهید: تحرک بدنی کلید کاهش وزن و جلوگیری از افزایش مجدد آن است. علاوه بر فواید سلامتی که با ورزش کردن به دست می‌آورید، ورزش، در کنار کاهش کالری دریافتی به واسطه رژیم غذایی‌تان با سوزاندن کالری‌های بیشتر به شما کمک می‌کند تا بدن‌تان را با کسر کالری بیشتر مواجه نموده و آن را مجبور به دریافت کالری از منابع ذخیره انرژی در بدن‌تان نمایید.
  • آب بیشتری بنوشید: گاهی اوقات تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم. لذا نوشیدن یک لیوان آب، در هر نوبت که احساس گرسنگی کردیم بهتر است یک لیوان آب بنوشیم تا مطمئن شویم باز اشتباه نکرده‌ایم.
  • غذاهای فیبردار بخورید: غذاهایی که فیب بیشتری دارند موجب می‌شوند که سریع‌تر احساس سیری کنیم و این همان چیزی است که برای لاغر شدن به آن نیاز داریم. فقط غذاهای گیاهی حاوی فیبر هستند غذاهایی مانند سبزیجات، میوه‌جات و حبوبات و غلات تصفیه‌نشده.
  • برچسب اطلاعات تغذیه‌ای را بخوانید: خواندن برچسب اطلاعات تغذیه‌ای به شما کمک می کند که اولا بدانید غذایی که می‌خورید چقدر کالری دارد و ثانیا بتوانید تصمیم بگیرید که چه مقدار از آن غذا را می‌توانید بخورید به نحوی که با خوردن آن غذا‌، کالری دریافتی روزانه‌تان از حد مجاز تجاوز نکند.
  • در بشقاب‌هایی کوچک‌تر غذا بخورید: با استفاده از بشقاب‌ها و کاسه‌های کوچک‌تر می‌توانید بدن‌تان را فریب دهید تا فکر کند مقدار زیادی غذا خورده است. حتی اگر موفق به انجام این کار نشوید با بکار بدن این تکنیک می‌توانید سرعت غذاخوردن‌تان را کاهش دهید زیرا عموما 20 دقیقه بعد از اولین لقمه‌ای که به دهان می‌گذارید، مغزتان پیام سیری را صادر می‌نماید.
  • هیچ غذایی را محدود نکنید: در طول برنامه‌غذایی کاهش وزن‌تان هیچ‌کدام از مواد غذایی – بالاخص آن‌هایی که دوست دارید- را محدود نکنید. این کار فقط اشتهای شما را افزایش می‌دهد. باید تمرین کنید و به مرور زمان یاد بگیرید که غذاهای مورد علاقه‌تان را به نحوی بخورید که از محدوده مجاز دریافت کالری‌‌تان فراتر نروید.
  • هله‌هوله نخرید تا نخورید: بهترین راه برای جلوگیری از وسوسه استفاده از هله‌هوله،‌ نخریدن‌شان است. بهتر است بجای شکلات و چیپس و بیسکوییت همیشه در یخچال‌تان سبزی و میوه و پفیلا و آب‌میوه طبیعی و دیگر میان‌وعده‌های مفید، داشته‌باشید.
  • استفاده از الکل را کاهش دهید: استفاده از الکل را کاهش دهید یا متوقف نمایید. مصرف الکل هم به‌واسطه کالری‌ای که دارد و هم به‌واسطه این‌که با غذاهای دیگر خورده‌می‌شود همیشه با افزایش وزن همراه است.
  • برنامه غذایی‌تان را مشخص نمایید: برنامه غذایی یک هفتگی‌تان که در آن مشخص شده باشد که در هر روز چه صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده‌هایی می خورید را مشخص نمایید. این کار علاوه بر آن‌که کمک می‌کند تا در طول هفته بیشتر از آن‌چه در برنامه غذایی‌تان گنجانده‌ شده‌است مصرف ننماید همچنین می‌تواند در مراجعه به فروشگاه‌ها و خرید هوشمندانه‌تر یاری‌گر شما باشد.
  • محتوای بیشتر در این بخش: آیا شکلات از سرطان پیشگیری می‌کند. »
    بازگشت به بالا

    ویژگی‌های برنامه غذایی سایت

    کاملا اقتصادی

    این برنامه هزینه‌ای اضافی برای استفاده از غذاهای خاص یا روش‌های تهیه خاص به شما تحمیل نمی‌کند.

    طراحی منحصربفرد

    با کاربری بسیار آسان و بسیار قابل انعطاف برای استفاده توسط همه فرهنگ‌های غذایی کشورمان ساخته شده است.

    لذت غذا خوردن با خانواده

    برای رعایتش لازم نیست غذایی جدا از غذای خانواده بخورید یا سفره‌تان را جدا کنید.

    پشتیبانی و پایش

    همیشه در حال پایش نحوه رژیم گرفتن‌تان هستیم و هر وقت سوالی داشته باشید پاسخ‌گوی‌تان خواهیم بود.

    تثبیت و حفظ نتیجه

    طراحی  رژیم و آموزش‌های همراه آن کمک می‌کند تا بتوانید وزن‌تان را تثبیت کنید و حفظ نمایید.

    قابل استفاده در همه جا

    دیگر نگران میهمانی و مسافرت نباشید. این رژیم در همه جا قابل اجراست و هیچ مانعی برای اجرای آن وجود ندارد.

    alt-icon

    رژیمی کاملا انعطاف پذیر

    احتمالا شما قبلا هم یک یا چندبار رژیم گرفته‌اید و طعم نرسیدن را چشیده‌اید! تفاوتی ندارد که می‌خواستید وزن کم کنید یا وزن‌تان را افزایش دهید یا ثابت نگه‌دارید! قند و چربی‌خون‌تان بالا بوده یا فشار خون‌تان بالاست.! وقتی نتیجه نمی‌گیرید یعنی جایی از کار می‌لنگد. اگر چه در بسیار از موارد که رژیم را از کسانی غیر از دانش‌آموختگان تغذیه می‌گیرید پیشاپیش شکست خورده‌اید اما برخی از موارد برنامه‌تان را از کسانی که می‌گیرید که در این رابطه آموزش دیده‌اند و سال ها تجربه دارند. 

    مشکل از شماست؟ مگر خودتان اقدام نکرده‌اید؟ مگر اراده و عزم تان بر تغییر نیست؟ پس مشکل ازکجاست؟ 

    من با سابقه‌ای که از سال‌ها مشاوره مراجعینم دارم و شما می‌توانید آن را در کتابم با نام «99 نکته برای موفقیت در هر برنامه غذایی» مطالعه بفرمایید و همچنین دانشی که در زمینه روان‌شناسی کسب کرده‌ام و بر تکیه بر هر دو دانش که در دانشگاه آموخته و برای اقدام در آن‌ها صاحب مهارت هستم شما را با مشکلاتی که دانسته و ندانسته، خواسته و ناخواسته شما را در رسیدن به اهداف تان ناکام‌ می‌گذارند مواجه کرده و به شما کمک می‌کنم تا بتوانید بر آن‌ها غالب شوید. 

    چرا ما؟

    چرا برنامه غذایی سایت تغذیه و رژیم درمانی؟

    ۱ با پشتوانه دانش تغذیه و روان‌شناسی برنامه‌ای جامع برای‌تان تدارک دیده‌ایم. 

     

    ۲برای مقاومت روحی و جسمی‌ (استپ تغییر وزن) تان هم برنامه‌ داریم و نمی‌گذاریم ناامید شوید.

    50-50

    ما 50 درصد راه را برای‌تان هموار کرده‌ایم حالا نوبت 50 درصد شماست. نگران نباشید: همراه‌تان هستیم.

    دریافت رژیم

    مهارت‌های ما


    برنامه غذایی
    برنامه مکمل
    شناخت موانع روحی و روانی
    پشتیبانی

    Login